Навіть надійний перевізник з багаторічним досвідом може опинитись в ситуації коли вантаж замовника пошкоджується. На жаль, існують фактори, на які транспортна компанія не може вплинути. До прикладу, стихійне лихо або раптовий військовий конфлікт однозначно визнається форс-мажором відповідно до законодавства. Але дорожня транспортна пригода, не завжди кваліфікується як форс-мажорна ситуація, в такому випадку потрібне рішення суду про визначення даної ситуації як такої.
Але, якщо форс-мажорна ситуація вже склалась, вам необхідно знати порядок своїх дій згідно з законодавством, щоб вийти мати можливість відстояти свої права і компенсувати збитки.
Отож, ми склали для вас порядок дій у випадку форс-мажорної ситуації:
У ньому вкрай важливо вказати всі подробиці, а в накладній замість підпису про приймання зробити відмітку про складання акту. При цьому, якщо вантаж застрахований, важливо відразу ж проінформувати страхову компанію про те, що трапилося за телефонами, які зазвичай розміщені на полісі. Там же описаний порядок дій при настанні страхового випадку.
Якщо договором не передбачені конкретні терміни, то повідомити страховика слід протягом доби.
Якщо вантаж не приїхав взагалі, починати варто з цього пункту. Тут важливо відзначити, що термін подачі претензії становить 12 місяців, а термін відповіді на неї - 30 днів. Після закінчення цього часу ви маєте повне право подати позов до суду, незалежно від ситуації з її розглядом.
На цьому етапі вам будуть необхідні всі транспортні документи та копії актів і претензій. Вони підтвердять, що вимоги закону ви виконали.
Якщо в дорозі стався напад на автомобіль, водій зобов'язаний заявити про це в відділення поліції, в районі юрисдикції якого сталася надзвичайна пригода.
До нього додається:
Які документи на вантаж допоможуть відшкодувати збиток?
Головним підтвердженням факту вантажоперевезення автомобілем служать наступні документи:
Найпростіше рішення - оформити страховку на вантаж!
Якщо дійде до суду, ці документи стануть головним доказом, що:
До речі, саме накладну суд розгляне як обґрунтування вартості товару при призначенні виплати компенсації.
Поради від ПП Транс-Атлас як уникнути втрати чи пошкодження вантажу
Компанія "Транс-Атлас" надає своїм клієнтам гарантію збереження вантажу за допомогою сертифіката страхування відповідальності перевізника. Ми чітко вказуємо в договорі ступінь своєї відповідальності та можливі штрафні санкції. Крім того, при завантаженні товару ми проводимо фотофіксацію і надаємо матеріали вам.
Зателефонуйте нам або надішліть заявку з сайту, і ми детально проконсультуємо вас з усіх питань перевезення конкретно Вашого вантажу!